niedziela, 13 kwietnia 2014

Palma wielkanocna.

Oj dzieje się, dzieje.
 Okna umyte, dywany wytrzepane, kurze pościerane teraz tylko zostało pieczenie i uczestniczenie w uroczystościach Wielkiego Tygodnia. Oprawa jest ważna bo to i tradycja i symbolika, więc trzeba wszystko starannie przygotować. Nie można jednak zapomnieć o uroczystościach Wielkiego Tygodnia. - nie wiem jak Wy, jak inni ale przynajmniej ja nie chce o nich zapomnieć. Przygotowanie duchowe - kwestia kluczowa do zrozumienia sensu Zmartwychwstania Pańskiego.




Tak więc dziś obchodzimy Niedzielę Palmową - pamiątkę wjazdu Jezusa na osiołku do Jerozolimy. A gałązki palmowe rzucane na drogę to dowód Jego uwielbienia.




Nie wiem jak tam u Was jeśli chodzi o tradycje palmowe, ale ja muszę się przyznać, że po raz pierwszy jeśli dobrze pamiętam, wykonałam własnoręcznie palmę wielkanocną. Byłam wczoraj na wielkanocnych warsztatach florystycznych (tym bardziej było miło, gdy okazało się, że prowadzącą jest moja znajoma -  Basiu jeśli to czytasz to pozdrawiam Cię serdeczni :) i czekam na kolejne edycje warsztatów. Każda z uczestniczek wykonała palmę i ozdobę wielkanocną w szkle lub drewnie- do wyboru.
Każda wykonana palma była piękna i jedyna w swoim rodzaju a wszystkie super się przy tym bawiłyśmy.

I dziś pokazuję wszem i wobec, w całej krasie, wielkanocną moją palmę.


 


Powiem Wam, że ja nawet nie wiedziałam ale to jest super fajna zabawa. Świetna metoda relaksu. Cudowna odskocznia od codzienności. Idealna dla osób zestresowanych, zmęczonych, znużonych szarą codziennością. Ja nie mam na myśli tylko i wyłącznie robienia palmy ale na pewno wiedzą o czym mówię, ci którzy dla relaksu zajmują się jakimś rodzajem rękodzieła, dzierganiem, malowaniem, szydełkowanie etc. Skupiamy się tylko i wyłącznie na tym co robimy i jak to robimy, wszystko inne zostaje w tyle i to jest w tym wszystkim najfajniejsze. 
Prawda?


Pozdrawiam wszystkich  bardzo serdecznie. 
Byle do Świąt :)



6 komentarzy:

  1. Masz rację, jeśli chodzi o przygotowanie duchowe do Świąt, jest bardzo ważne, a co do Palmy to Twoja jest prześliczna i oryginalan, masz talent. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, efekt miał być jeszcze inny, ale o co chodzi załapałam jak już skończyły się produkty :)

      Usuń
  2. Bardzo mi się podoba Twoja palma i popieram ideę tego postu... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, na blogach oprócz mojego postu jeszcze jeden się ukazał o niedzieli palmowej u jednej z naszych koleżanek. A szkoda bo tradycja ważna rzecz, należy ją kultywować :)

      Usuń
  3. Palma bardzo oryginalna:)) Fajny pomysł jeszcze takiej nie widziałam:)))
    Ja też tak mam, takie własne dłubanie to idealne lekarstwo na wszelkie troski:))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Zobacz również:

LinkWithin