poniedziałek, 6 stycznia 2014

K+M+B

Cześć Wszystkim, 

nie wiem jak Wy, ale ja się dziś bycze i lenie :) To ostatni świąteczny dzień, nie licząc niedzieli, do Wielkanocy. Trzeba to wykorzystać.


Powoli "rozbieram" moje świąteczne ozdoby, niechętnie ale jednak. Tęsknie za śniegiem. 6 styczeń a za oknem taka buro szara pogoda. Nic tylko wylegiwać się w łóżku. Parapecik u mnie prezentuje się poświątecznie właśnie tak:









Pamiętacie jak się robi wafle lub andruty - bo taka nazwa też funkcjonuje? Zrobiłam 3 wersje: z masą kakaową - mój faworyt, z masą z mleczka zagęszczonego i z masą cappucinno. Bardzo proste, bardzo smaczne. Można kupić gotowe, ale nie polecam. Jeśli zrobimy sami to przynajmniej wiemy co jemy.

Wafle kakaowe:

 opakowanie wafli
1.5 szklanki cukru pudru
2 szklanki mleka w proszku
2 łyżki kakao
kostka margaryny
1 szklanka  mleka

Składniki wymieszać w rondelku. 
 Następnie roztopić kostkę margaryny i przegotować szklankę mleka. Ciepłą margaryne i mleko wlewać na zmiane do rondelka, cały czas mieszając.Gotową mase podgrzewamy  na małym ogniu, cały czas mieszając, aż do zagotowania( tak jak sie robi np. budyń - zaczyna "bulkać"  - odstawiamy)). Odstawić do wystygnięcia. Posmarować wafle. Palce lizać:)

 Ten drugi wariant o którym wspominałam - najszybszy, kupujemy 500 ml mleczka zagęszczonego 8,0% należy go zagotować, ostudzić i posmarować nim wafle. Ostrzegam - ta masa jest bardzo słodka.

No i trzecia wersja. Zamiast kakao dodajemy kawe capuccino. Proste :)




Mniam, mniam, pamiętacie ten smak z dzieciństwa? Po świętach jak znalazł. :)
Zapraszam do degustacji i Smacznego :)




2 komentarze:

  1. Pięknie to wygląda! :) Kurczę, patrzę na wafle o tej porze ;/ jeszcze się skuszę i pójdę coś zjeść -,- :D.

    W wolnej chwili zapraszam do mnie i zachęcam do obserwowania:*. mam nadzieję, że znajdziesz u mnie coś dla siebie:*.
    http://ciniax03.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zobacz również:

LinkWithin