czwartek, 22 stycznia 2015

Mam talent - dzień 4 wyzwania

Witajcie ponownie,

aż normalnie ten czas leci, to już czwarty dzień wyzwania ... jeszcze jutro i koniec a ja się tak wkręciłam, że z pewnością będzie mi tego brakowało.

Do rzeczy.
Dzisiejszy temat. 
Mam talent.
Brzmi jak program telewizyjny a ja nie mam talentu ani do śpiewu tzn. lubię śpiewać owszem jak każdy ale talentu wokalnego to ja nie mam, ani jakoś profesjonalnie nie tańcze, ani nie maluje, ani nie szydełkuje, nie gram też na żadnym instrumencie ... długo nie miałam pomysłu na to czy ja mam jakikolwiek talent ... naprawdę długo nad tym myślałam, nawet myślałam o tym że polegnę w tym temacie zupełnie i to będzie ostatni wykluczający mnie z wyzwania post bez pomysłu i kiedy już byłam taka zrezygnowana nagle mnie olśniło :) a to za sprawą tej półeczki.


Przecież ja mam talent do zapamiętywania nowych słówek językowych.
Nigdy nie musiałam wkłuwać na pamięć słówek, jakoś tak zapamiętywałam je ze słyszenia i już - więc chyba można powiedzieć, że jest to TALENT - prawda?
Na półce znajdują sie tylko książki w języku niemieckim, bo ten język jakoś sobie upodobałam :) 
Angielski jest wszechobecny a po niemiecku już nie każdy umie szprechać.
Sęk w tym, że zaniechałam troche, nawet troche bardzo kontakt z tym językiem. Rzadko oglądam filmy w tym języku, rzadko czytam w tym języku, mam na swojej liście ulubionych blogów kilka niemieckojęzycznych, więc jedynie w ten sposób odświeżam ten kontakt. 
Jakimś orłem w tej dziedzinie nie jestem, nie znam biegle tego języka, ale wystarczająco by rozumieć co czytam. To mi wystarcza.

Najlepsze jest to, że dzięki temu wyzwaniu przypomniałam sobie o tej umiejętności i o kilku jeszcze nie przeczytanych książkach.
Najbardziej lubie czytać romansidła w tym języku. Zauważyłam, że bardzo ładnie są tam opisywane pewne miłosne stany emocjonalne. Ciekawe, prawda?

7 komentarzy:

  1. Zazdroszczę szczerze ;) Jakoś nie mam głowy do języków obcych...

    OdpowiedzUsuń
  2. Głowy do języków może nie masz ale z pewnością masz do czegoś innego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ojeja chciałabym mieć taki talent - teraz gdy mieszkam w Szwajcarii bardzo by mi się przydał!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow Szwajcaria, super, bardzo chciałabym się tam kiedyś wybrać ale ten dialekt...nie zazdroszcze i życze powodzenia w nauce języka

      Usuń
  4. Taki talent by u mnie na wagę złota był - oddasz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moge się podzielić :), Czytaj, słuchaj, oglądaj - to naprawde dużo daje.

      Usuń
  5. Kochana, powiem ci że to jest ogromnie cenny dar, a języki w tych czasach to podstawa.Ja bym chciała mieć głowę do słówek, bo zawsze marzyłam by mówić w kilku językach, tymczasem to u mnie zawsze trochę kulało. To takie mylne, że utalentowany, to od razu artysta, ale talent to nie tylko śpiew rysunek, taniec, czy inne. Każdy ma jakiś talent, to może byc równie dobrze bycie wspaniałą matką, czy też posiadanie anielskiej cierpliwości itp. Jestem tu pierwszy raz, ale niezwykle u ciebie miło:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Zobacz również:

LinkWithin